Ай уил олуейс лав ю – Уитни Хюстън (Саундтрак от „Бодигард”)
Като една от най-известните романтични песни,
саундтракът от бруталния филм „Бодигард” неочаквано разби класациите по
количество разревани танцуващи блус двойки за десетилетието (става въпрос за
90-те, новата награда принадлежи на Тони Стораро и невероятният му хит „Отличен
6” – но там обикновено хората плачат за вечно изплъзващата се шестица). Парчето
е изпълнено от изящната негърка Уитни Хюстън, която пее с такава болка, защото
сигурно я бие мъжът й.
Песента започва с кратка интермедия, в която
акапелно се изпълнява следният текст:
Ако аз трябва да остана,
Аз бих била само в твоя път.
Затова ще вървя, но знам,
Ще си мисля за теб всяка
стъпка от пътя.
Тук вече дамите с по-слаби сърца се
разплакват, защото усещат трагизма, който струи от горните редове, а тези,
които имат слаби стомаси получават разстройство.
Обезсърчените дами се нуждаят от принц, който
да им помогне да преодолеят тежката душевна мъка, която е настанала, затова и
сега е моментът кавалерите да поканят партньорките си на танц. За
по-залюхавите остава припевът, но ако и него изпуснете, вече нямате шанс.
И а-а-а-а-аз винаги ще те
оби-и-и-и-чам.
Винаги ще те оби-и-и-и-чам.
Ти, мое съкровище, ти.
Хм-м-м.
Припевът е изпълнен с една леко доловима
извивка и с едва забележимо удължаване на гласните. Хубаво е в този момент
да водите дамата към дансинга, това ще й вдъхне кураж. Още по-хубаво е на дансинга
вече да ви очакват други двойки – така партньорката ви ще се нахъси и в спортната
си злоба и меракът да се докаже пред приятелките си може и да ви настъпва
по-малко.
Когато започва първят куплет, отпуснете се в
ръцете на жената. Тя ще бъде твърде съкрушена от текста и мелодията и няма да
има останали нерви, за да ви търпи да я водите.
Сладкокисели спомени
Само това си взимам с мен.
Айде, чао. Моля, не реви.
И двамата знаем, че не съм
това, което ти трябва-а-а-а...
Почитателите на китайското ядене могат да
огладнеят при тези редове, както и да се възмутят как може така да се омаловажават сладкокиселите неща.
Разбира се, жените обаче чуват само пасажа
„Не реви”. И се разревават още по-силно. Носете си кърпички за всеки случай, но
имайте предвид, че някои дами имат навика да се бършат в сакото на кавалера си.
Следва едно мощно изпълнение на припева, от
което повечето от вас могат съвсем спокойно и неусетно да оглушеят. Това би
било жалко, тъй като няма да можете да се насладите на разбиващото соло на
саксофон, което напомня малко саундтрака от „Алф”.
После наред е безкрайно повторение на припева
– но не унивайте! Дори и да ви писне, дръжте здраво дамата си, за да не
припадне от растящото напрежение. Дори това да не се случи, самоокуражавайте се
с мисълта, че песента все някога ще свърши.
Според дългогодишния опит на учения, 98% от
жените безрезервно вярват във възможността думите от този текст да се сбъднат.
Уви, 60% от тези жени се разочароват, другите 38% пък твърдят, че са били
пияни. Лошото е, че има и мъже, които вярват в този текст. Те няма нужда да
казват, че са пияни.
Като цяло песента е написана във връзка с вечната
тема за нещастната любов. Старата Уитни се чувства обидена, че винаги ще обича
своя „дарлинг”, а той нея – не (когато хванала мъжа си да й изневерява с
морското свинче на съседите, Уитни се обърнала към своето куче – пуделът
Джордж. Той успял да я утеши- пуснал в клетката на домашния любимец на съседите
два глигана и когато мъжът на Уитни дошъл да се позабавлява, те топло го
посрещнали за четворка белот). В депресията си изпълнява парчето с финес и
лекота, присъщи на Йорданка Христова. С множество извивки и сложни певчески
фигури, песента прелива от трагизъм и се изпълнява от фа мажор.
Няма коментари:
Публикуване на коментар